«Η αγορά λογισμικού δεν είναι κορεσμένη»
Συνέντευξη του Παναγιώτη Βασιλειάδη, Προέδρου και Διευθύνοντος συμβούλου της Data Communication στον Π. Στ. Ανδριανέση
Για τα προϊόντα που παράγει και διαθέτει η εταιρεία του, την -αναπόφευκτη- είσοδο πολυεθνικών εταιρειών στην αγορά του επιχειρηματικού λογισμικού, αλλά και την κρίση στην οικονομία, μας μίλησε πρόσφατα ο Παναγιώτης Βασιλειάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Data Communication.
Δραστηριοποιείστε εδώ και 22 χρόνια στην ελληνική αγορά. Πώς ξεκινήσατε;
Σωστά, η Data Communication ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον χώρο αυτό από το 1987, αναπτύσσοντας αρχικά εφαρμογές για λογιστικό γραφεία. Ήταν βλέπετε τότε η εποχή της εισαγωγής του ΦΠΑ στη χώρα μας και η εταιρεία μας ήταν η πρώτη που ανέπτυξε λογισμικό που έδινε τη δυνατότητα στο λογιστή να υπολογίσει και να τυπώσει μαζικά τις δηλώσεις ΦΠΑ των πελατών του. Στη συνέχεια, η Data Communication επεκτάθηκε και στην ανάπτυξη λογισμικού για επιχειρήσεις.
Σήμερα από ποιες λύσεις αποτελείται το προϊοντικό portfolio σας;
Η Data Communication αναπτύσσει λογισμικό για επιχειρήσεις, οργανισμούς και λογιστικά γραφεία Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν ως στόχο να προσφέρουν υψηλού επίπεδου λύσεις μηχανογράφησης και να εξασφαλίζουν την αποδοτικότερη διαχείριση μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων Οι εφαρμογές λογισμικού που διαθέτουμε καλύπτουν όλη την γκάμα των αναγκών μιας επιχείρησης. Αποτελούν για τον επιχειρηματία αξιόπιστα, ευέλικτα και αποτελεσματικά πληροφοριακά συστήματα, συστήματα που τον βοηθούν στην λήψη αποφάσεων, στη διαχείριση και παρακολούθηση των οικονομικών, των σχέσεων με τους πελάτες και της εφοδιαστικής αλυσίδας, στη διαχείριση της μισθοδοσίας, καθώς και στη μηχανογράφηση όλων των διαδικασιών σε μια επιχείρηση.
Πέραν της πώλησης των προγραμμάτων για λογιστικά γραφεία, παρέχετε στους πελάτες σας και τεχνική υποστήριξη;
Βεβαίως, η μετά την πώληση παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του πελάτη είναι κύριος στόχος μας. Εξάλλου, από την ποιότητα και αμεσότητα των υπηρεσιών αυτών εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, η τελική ικανοποίηση του πελάτη Η επιτυχία της εταιρείας μας, να διαθέτει ενεργούς πελάτες από τα πρώτο χρόνια της παρουσίας της στην αγορά, το 1987, είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης τους στην ποιοτική και ολοκληρωμένη υποστήριξη που τους παρέχει.
Ποιο είναι to best selling προϊόν σας;
Best selling προϊόν θεωρούμε τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και μισθοδοσίας Premium HRM. Απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που επιθυμούν ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης του πολυτιμότερου συντελεστή για την επιχείρηση, των ανθρώπων της. Η μισθοδοσία είναι το προϊόν με τις περισσότερες εγκαταστάσεις - περίπου 5.000 - σε όλη την Ελλάδα. Απευθύνεται τόσο σε μικρές επιχειρήσεις με τυποποιημένες ανάγκες, όπου η εφαρμογή λειτουργεί άμεσα, χωρίς να απαιτούνται παραμετροποιήσεις, όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν εξειδικευμένες ανάγκες. Στις περιπτώσεις αυτές, το Premium HRM μπορεί να παραμετροποιηθεί σε βάθος, ώστε να προσαρμοστεί απόλυτα στις ειδικές επιχειρησιακές ανάγκες τους.
Σε ποια κατηγορία πελατών απευθύνεστε - στην κατηγορία των μικρομεσαίων ή των μεγάλων επιχειρήσεων;
Απευθυνόμαστε στην αγορά των μεγάλων επιχειρήσεων απευθύνει τις λύσεις Microsoft Dynamics NAV & CRM, καθώς και το Premium HRM Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, ενώ στις μικρότερες τo InnovEra ERP (προϊόν συνεργασίας της Data Communication με τη Microsoft), το WinEra ERP και τη μισθοδοσία Premium HRM. Βέβαια, εξακολουθούμε να δραστηριοποιούμαστε δυναμικό και στην αγορά των λογιστικών γραφείων, από την οποία η εταιρεία μας ξεκίνησε το 1987.
Σήμερα best selling προϊόντα στην αγορά αυτή είναι η σειρά Academia Financial και η Μισθοδοσία Premium HRM.
Για ποιο λόγο να σας προτίμησει ένας μεγάλος πελάτης; Πού υπερέχετε;
Οι λύσεις μας έχουν απεριόριστες δυνατότητες παραμετροποίησης για κάλυψη σύνθετων αναγκών, ενώ παράλληλα οι εφαρμογές διαθέτουν τα χαρακτηριστικά της φιλικότητας και ευχρηστίας. Βασικός παράγοντας της εμπιστοσύνης των πελατών είναι το πολύ καλό επίπεδο της μετά την πώληση τεχνικής εξυπηρέτησης του πελάτη (6 ήμερες την εβδομάδα και τις Κυριακές κατά την περίοδο των φορολογικών δηλώσεων) και της συχνής δημιουργίας νέων εκδόσεων των εφαρμογών, μόλις υπάρξει η παραμικρή αλλαγή στο νομοθετικό περιβάλλον. Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η Data Communication χαρακτηρίζεται από μεγάλη σταθερότητα. Είναι ίσως η μόνη εταιρεία πληροφορικής με το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς από την ίδρυση της, το 1987. Αποτέλεσμα είναι να έχουμε πιστούς πελάτες, πολλοί από τους οποίους εξακολουθούν να είναι μαζί μας από το ξεκίνημα μας.
Ποια είναι η γνώμη σας για την αγορά λογισμικού; Τη θεωρείτε κορεσμένη;
Η αγορά λογισμικού δεν είναι κορεσμένη. Οι περισσότερες επιχειρήσεις μεσαίου και μικρού μεγέθους βρίσκονται ακόμα στην τεχνολογία DOS, όσον αφορά τις εμπορικο-λογιστικές εφαρμογές. Η αναβάθμιση σε ERP συστήματα τεχνολογίας Windows είναι μονόδρομος για το μέλλον. Επίσης, ανάπτυξη αναμένεται με τη συνειδητοποίηση από τις επιχειρήσεις της ανάγκης για συστήματα εξυπηρέτησης πελατών (CRM), καθώς και για συστήματα επιχειρηματικής ευφυΐας και ανάλυσης δεδομένων (business intelligence)
Πώς θα σχολιάζατε την είσοδο μιας πολυεθνικής εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά; Πιστεύετε ότι υπάρχει περιθώριο για την είσοδο νέων παικτών;
Η είσοδος των πολυεθνικών στην αγορά του επιχειρηματικού λογισμικού είναι αναπόφευκτη. Ζούμε στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης, επηρεαζόμαστε και στην Ελλάδα από την τάση αυτά ένα αρκετό σημαντικό κομμάτι της αγοράς προτιμά λύσεις από μεγάλες πολυεθνικές - λόγω της δεσπόζουσας θέσης τους στην παγκόσμια αγορά και της πρωτοπορίας τους όσον αφορά την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η Data Communication, διαβλέποντας έγκαιρα τη διείσδυση του διεθνούς λογισμικού στην ελληνική αγορά συνήψε στρατηγική συνεργασία με τη Microsoft για την προώθηση των λύσεων Microsoft Dynamics NAV και CRM.
Ποιοι είναι οι στρατηγικοί στόχοι της Data Communication για το 2010;
Κύριος στρατηγικός μας στόχος για το 2010 είναι η αντιμετώπιση της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας μέσα από την ανάπτυξη της εταιρείας μας. Οι βασικοί μας στόχοι είναι τρεις: Καλλιέργεια σε βάθος της σχέσης μας με τη Microsoft, εμπλουτίζοντας το InnovEra ERP με νέες λειτουργίες, ενώ παράλληλα επεκτείνουμε το δίκτυο συνεργατών προώθησης και υποστήριξης του σε όλη την Ελλάδα, να ξεπεράσουμε τις 6.000 εγκαταστάσεις πανελλαδικά και να επεκταθούμε δυναμικά στο χώρο των μεγάλων οργανισμών και επιχειρήσεων του δημόσιου, αλλά και του ιδιωτικού τομέα και προώθηση του νέου συστήματος Business Intelligence που ανέπτυξε η εταιρεία μας. Ονομάζεται Business Analysis, βασίζεται στην τεχνολογία των κύβων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο στατιστικής ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων που βρίσκονται στις βάσεις δεδομένων των εφαρμογών της εταιρείας μας. Ειδικό σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε σήμερα, το Business Analysis μπορεί να αποτελέσει ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο.
Παροδική η κρίση
Πώς βλέπετε τις τάσεις σήμερα στην αγορά της πληροφορικής; Υπάρχει εκσυγχρονισμός ακόμη και σε επίπεδο μικρομεσαίων επιχειρήσεων;
Η κρίση της αγοράς δεν ήταν δυνατό να μην επηρεάσει και τις εταιρείες πληροφορικής. Όμως, θεωρώ ότι το φαινόμενο είναι παροδικό. Η κρίση της αγοράς και η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας οδηγούν σε ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων. Για την επιβίωση μιας επιχείρησης, είναι αναγκαία η αναβάθμιση του επιπέδου οργάνωσης της ώστε να εξασφαλιστούν η μείωση του κόστους λειτουργίας της και η αύξηση των εσόδων της. Η χρησιμοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να οργανωθούν σωστά, ώστε να κατορθώσουν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό και τη δυσπραγία της αγοράς και να πάνε μπροστά. Η κρίση, λοιπόν, θα οδηγήσει μεσοπρόθεσμα τις επιχειρήσεις στο δρόμο της επένδυσης σε σύγχρονες λύσεις πληροφορικής και η αναζωογόνηση της αγοράς θα έρθει σύντομα.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ BPIΣKΟNTAI ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ DOS ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Δημοσιεύτηκε στη Ναυτεμπορική - Ένθετο e Working - 25 Ιανουαρίου 2010